Serwis Internetowy Portal Orzeczeń używa plików cookies. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, by pliki cookies były zapisywane na dysku należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Korzystając dalej z serwisu wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies , zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

VI ACa 1863/15 - wyrok z uzasadnieniem Sąd Apelacyjny w Warszawie z 2017-03-22

XVII AmA 25/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 września 2015

Data publikacji: 3 listopada 2017

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

reklama, zbiorowy interes konsumenta, promocja, przeciętny konsument, kara pieniężna, nieuczciwa praktyka rynkowa, przedsiębiorca, przelew, prezes urzędu, decyzja dotycząca umowy, konkurencja, nałożenie kary, przekaz reklamowy, produkt, dni otwarte, stosowanie praktyk naruszających zbiorowe, kampania reklamowa
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • reklama, zbiorowy interes konsumenta, promocja, przeciętny konsument, kara pieniężna, nieuczciwa praktyka rynkowa, przedsiębiorca, przelew, hasło, prezes urzędu, ochrona konkurencji i konsumentów, decyzja dotycząca umowy, konkurencja, nałożenie kary, przekaz reklamowy, produkt, dni otwarte, stosowanie praktyk naruszających zbiorowe, kampania reklamowa, zachowanie rynkowe przeciętne konsumenta
Zobacz»

VI ACa 1183/15

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 5 grudnia 2016

Data publikacji: 14 lutego 2017

Istotność:

Poziom podobieństwa: 78%

Wspólna treść

zbiorowy interes konsumenta, przedsiębiorca, nieuczciwa praktyka rynkowa, prezes urzędu, wysokość kary pieniężnej, przeciętny konsument, nałożenie kary, konkurencja
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, kara pieniężna, ochrona konkurencji i konsumentów, konsument
  • Ważne frazy
    • zbiorowy interes konsumenta, przedsiębiorca, nieuczciwa praktyka rynkowa, klauzula, prezes urzędu, abonent, wysokość kary pieniężnej, automatyczne przedłużenie umowy, przeciętny konsument, nałożenie kary, naruszenie przepisu ustawy, obyczaj, stosowanie, zachowanie rynkowe przeciętne konsumenta, spółka, regulamin, konkurencja, usługa telekomunikacyjna, konkurencja i konsument, obowiązywanie umowy
Zobacz»

VI ACa 1949/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 21 października 2014

Data publikacji: 7 lutego 2015

Poziom podobieństwa: 78%

Wspólna treść

nieuczciwa praktyka rynkowa, przeciętny konsument, przedsiębiorca, nałożenie kary pieniężnej, konkurencja, prezes urzędu, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • abonent, nieuczciwa praktyka rynkowa, część pisma, przeciętny konsument, umowa o abonament, rozwiązanie umowy, regulamin, rezygnacja z umowy, przedsiębiorca, operator, akapit, zachowanie rynkowe, ochrona konkurencji i konsumentów, kontakt telefoniczny, nałożenie kary pieniężnej, konkurencja, prezes urzędu, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, druga część, stenogram
Zobacz»

XVII AmA 20/17

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 czerwca 2019

Data publikacji: 1 lipca 2019

Poziom podobieństwa: 78%

Wspólna treść

reklama, przeciętny konsument, prezes, zbiorowy interes konsumenta, promocja, nieuczciwa praktyka rynkowa, kampania reklamowa, konkurencja, usługa
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, kara pieniężna, ochrona konkurencji i konsumentów, konsument
  • Ważne frazy
    • reklama, przeciętny konsument, prezes, transmisja danych, zbiorowy interes konsumenta, promocja, delegatura, nieuczciwa praktyka rynkowa, dostęp do internetu, oferta, kampania reklamowa, ochrona konkurencji i konsumentów, abonent, regulamin promocji, konkurencja, usługa, hasło, prędkość, obowiązek publikacji, informacja
Zobacz»

VI ACa 1685/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 30 listopada 2015

Data publikacji: 18 kwietnia 2016

Istotność:

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

przeciętny konsument, reklama, produkt, przelew, zbiorowy interes konsumenta, przekaz reklamowy, decyzja dotycząca umowy, kampania reklamowa, usługa, nieuczciwa praktyka rynkowa
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, kara pieniężna, ochrona konkurencji i konsumentów, konsument
  • Ważne frazy
    • przeciętny konsument, reklama, karta płatnicza, produkt, przelew, bank, prowadzenie konta, zbiorowy interes konsumenta, przekaz reklamowy, decyzja dotycząca umowy, informacja, użytkowanie kart, kampania reklamowa, bankomat, przelew internetowy, usługa, internet i telefon, nieuczciwa praktyka rynkowa, reklamowany produkt, hasło
Zobacz»

XVII AmA 54/17

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 16 kwietnia 2019

Data publikacji: 10 listopada 2021

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

reklama, promocja, zbiorowy interes konsumenta, usługa, przeciętny konsument, przedsiębiorca, nieuczciwa praktyka rynkowa, kampania reklamowa, przekaz reklamowy
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • reklama, czcionka, promocja, utrzymanie łączy, zbiorowy interes konsumenta, dymek, sekunda, opłata abonamentowa, reklama telewizyjna, usługa, hasło, przeciętny konsument, opłata za utrzymanie, przedsiębiorca, nieuczciwa praktyka rynkowa, ochrona konkurencji i konsumentów, kampania reklamowa, reklama radiowa, przekaz reklamowy, komunikat
Zobacz»

XVII AmA 76/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 12 grudnia 2013

Data publikacji: 19 grudnia 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

zbiorowy interes konsumenta, prezes, praktyk rynkowy, przedsiębiorca, usługa, przeciętny konsument, konkurencja
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna, konsument
  • Ważne frazy
    • zbiorowy interes konsumenta, prezes, praktyk rynkowy, szkoda wyrządzona przez produkt, produkt niebezpieczny, świadczenie usługi, informacja, przedsiębiorca, usługa, na stronie, przeciętny konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, postępowanie windykacyjne, środek porozumiewania, prawa konsumenta, zastraszanie, formularz, konkurencja, pismo kierowane do konsumentów, stosowanie praktyki
Zobacz»

VI ACa 1578/15

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 27 stycznia 2017

Data publikacji: 30 maja 2017

Istotność:

Poziom podobieństwa: 75%

Wspólna treść

kara pieniężna, przedsiębiorca, zbiorowy interes konsumenta, nieuczciwa praktyka rynkowa, przeciętny konsument, prezes urzędu, nałożenie kary
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, kara pieniężna, ochrona konkurencji i konsumentów, konsument
  • Ważne frazy
    • kara pieniężna, klauzula, przedsiębiorca, regulamin, zbiorowy interes konsumenta, niezgodność towaru z umową, odstąpienie od umowy, nieuczciwa praktyka rynkowa, strona internetowa, przeciętny konsument, prezes urzędu, błąd konsumentów, zwrot towaru, usta, nałożenie kary, but, ślad użytkowania, zdjęcie, prawa konsumenta, granica zwykłego zarządu
Zobacz»

VI ACa 449/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 20 stycznia 2015

Data publikacji: 19 sierpnia 2015

Istotność:

Poziom podobieństwa: 75%

Wspólna treść

reklama, nieuczciwa praktyka rynkowa, zbiorowy interes konsumenta, przeciętny konsument, promocja, przekaz reklamowy, przedsiębiorca, konkurencja, kara
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • reklama, nieuczciwa praktyka rynkowa, zbiorowy interes konsumenta, przeciętny konsument, opcja, promocja, rabat, oferta, ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym, ulotka reklamowa, abonent pakietu, prezent, przekaz reklamowy, hasło, ochrona konkurencji i konsumentów, przedsiębiorca, konkurencja, reklama telewizyjna, kara, zniżka
Zobacz»

XVII AmA 43/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 13 sierpnia 2013

Data publikacji: 5 sierpnia 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 74%

Wspólna treść

zbiorowy interes konsumenta, nieuczciwa praktyka rynkowa, przeciętny konsument, konkurencja, prezes urzędu, kara pieniężna, przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • zbiorowy interes konsumenta, nieuczciwa praktyka rynkowa, umowa o abonament, ochrona konkurencji i konsumentów, przeciętny konsument, konkurencja, sympatia i szacunek, regulamin, sobota w godzinach, rozwiązanie umowy, prezes urzędu, część pisma, zachowanie rynkowe, kara pieniężna, przedsiębiorca, rezygnacja z umowy, odwołanie od decyzji prezesa, sprawa praktyk, kontakt, urząd ochrony konkurencji
Zobacz»

XVII AmA 18/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 13 września 2013

Data publikacji: 13 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 74%

Wspólna treść

przeciętny konsument, zbiorowy interes konsumenta, prezes, nieuczciwa praktyka rynkowa, kara pieniężna, przedsiębiorca, konkurencja, nałożenie kary
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • przeciętny konsument, zbiorowy interes konsumenta, prezes, dobry obyczaj, nieuczciwa praktyka rynkowa, kara pieniężna, słuszny interes konsumentów, przedsiębiorca, konkurencja, bezpośrednia wizyta, wizyta w siedzibie, osobiste stawiennictwo, nałożenie kary, ustawa o ochronie konkurencji, windykacja bezpośrednia, ochrona konkurencji i konsument, siedziba dłużnika, działanie przedsiębiorcy, sentencja decyzji, stosowanie praktyki
Zobacz»

XVII AmA 38/09

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 10 marca 2010

Data publikacji: 24 sierpnia 2013

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 73%

Wspólna treść

reklama, produkt, przeciętny konsument, decyzja dotycząca umowy, nieuczciwa praktyka rynkowa, prezes urzędu, zbiorowy interes konsumenta, konsument decyzji, kampania reklamowa, przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • reklama, produkt, przeciętny konsument, decyzja dotycząca umowy, oprocentowanie, gwiazdka, nieuczciwa praktyka rynkowa, bank, materiał reklamowy, prezes urzędu, zbiorowy interes konsumenta, konsument decyzji, lokata terminowa, kampania reklamowa, okres umowny, informacja, przedsiębiorca, komunikat, reklama produktów, prezentacja
Zobacz»

XVII AmA 138/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 grudnia 2015

Data publikacji: 17 grudnia 2018

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 72%

Wspólna treść

reklama, zbiorowy interes konsumenta, przeciętny konsument, nieuczciwa praktyka rynkowa, przekaz reklamowy, prezes, kara pieniężna, konkurencja, nałożenie kary, przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • par okularów, reklama, zbiorowy interes konsumenta, soczewka, akcja promocyjna, przeciętny konsument, nieuczciwa praktyka rynkowa, przekaz reklamowy, prezes, gratis, pakiet, klient, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna, konkurencja, zniżka, spółka, nałożenie kary, regulamin promocji, przedsiębiorca
Zobacz»

VII AGa 889/19

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 31 grudnia 2020

Data publikacji: 1 października 2021

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

przeciętny konsument, reklama, prezes urzędu, kara pieniężna, konkurencja, nieuczciwa praktyka rynkowa, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • kara pieniężna, ochrona konkurencji i konsumentów, konsument
  • Ważne frazy
    • przeciętny konsument, reklama, usta, zaskarżana decyzja, prezes urzędu, kara pieniężna, konkurencja, nieuczciwa praktyka rynkowa, dyrektor delegatury, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, decyzja prezesa, przedsiębiorca, zaniechanie, delegatura urzędu ochrony konkurencji, urząd ochrony konkurencji i konsumentów, dyrektywa, nieuczciwa praktyka handlowa, pomimo to, rozporządzenie prezesa rady ministrów, reklama telewizyjna
Zobacz»

VI ACa 1376/15

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 8 grudnia 2016

Data publikacji: 28 lutego 2017

Istotność:

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

nieuczciwa praktyka rynkowa, przeciętny konsument, przedsiębiorca, zbiorowy interes konsumenta, reklama, konkurencja, decyzja dotycząca umowy, konsument decyzji, kara pieniężna
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • nieuczciwa praktyka rynkowa, przeciętny konsument, przedsiębiorca, pożyczka, hasło, zbiorowy interes konsumenta, reklama, ochrona konkurencji i konsumentów, konkurencja, ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym, decyzja dotycząca umowy, ocena ryzyka kredytowego, ustawa o ochronie konkurencji, konsument decyzji, reklama prasowa, kara pieniężna, hipoteka, podjęcie przez przeciętnego konsumenta, oferta przedsiębiorcy, zachowanie rynkowe przeciętne konsumenta
Zobacz»

VI ACa 286/15

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 15 kwietnia 2016

Data publikacji: 7 czerwca 2016

Istotność:

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

zbiorowy interes konsumenta, prezes urzędu, nieuczciwa praktyka rynkowa, przedsiębiorca, konkurencja, model przeciętnego konsumenta
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • zbiorowy interes konsumenta, inspektor terenowy, pełna informacja, konsument informacji, wezwanie do zapłaty, obowiązek udzielania, ustawa o swobodzie działalności, dłużnik, działanie zgodne z wolą, prezes urzędu, presja psychiczna, nieuczciwa praktyka rynkowa, stan obawy, przedsiębiorca, poczucie lęku, konkurencja, pismo kierowane do konsumentów, model przeciętnego konsumenta, wola spółki, swoboda działalności gospodarcza
Zobacz»

XVII AmA 24/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 24 lutego 2015

Data publikacji: 21 października 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

przeciętny konsument, reklama, nieuczciwa praktyka rynkowa, zbiorowy interes konsumenta, konkurencja, prezes
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • przeciętny konsument, opłata wstępna, reklama, nieuczciwa praktyka rynkowa, opłata przygotowawcza, zbiorowy interes konsumenta, hasło, konkurencja, spółka, ochrona konkurencji i konsumentów, prezes, praktyka powoda, nieprawdziwa informacja, ulotka, ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym, udzielenie pożyczki, działanie powodów, tygodnik, stosowanie praktyki, ustawa o ochronie konkurencji
Zobacz»

XVII AmA 159/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 9 października 2012

Data publikacji: 18 stycznia 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

reklama, przekaz reklamowy, konkurencja, zbiorowy interes konsumenta, kampania reklamowa, promocja, prezes, model przeciętnego konsumenta, kara pieniężna
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • kara pieniężna, klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów
  • Ważne frazy
    • reklama, przekaz reklamowy, konkurencja, zbiorowy interes konsumenta, kampania reklamowa, ochrona konkurencji i konsumentów, promocja, komputer, laptop z modemem, prezes, oferta, model przeciętnego konsumenta, publikacja decyzji, nieuczciwa konkurencja, ulotka, kara pieniężna, dotyczących promocji, mobilny dostęp do internetu, sentencja decyzji, spółka
Zobacz»

VI ACa 747/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 29 września 2011

Data publikacji: 27 listopada 2012

Poziom podobieństwa: 71%

Wspólna treść

reklama, konkurencja, prezes urzędu, model przeciętnego konsumenta, kara pieniężna, kampania reklamowa, przedsiębiorca, przekaz reklamowy, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • reklama, konkurencja, prezes urzędu, ochrona konkurencji i konsumentów, model przeciętnego konsumenta, ustawa o ochronie konkurencji, kara pieniężna, kampania reklamowa, laptop z modemem, przeciętna polska, decyzja prezesa urzędu, obowiązek publikacji decyzji, badanie opinii publicznej, polski konsument, przedsiębiorca, wprowadzenie konsumentów, przekaz reklamowy, zaniechanie ustaleń, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, brak skarg konsumenckich
Zobacz»

XVII AmA 61/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 5 stycznia 2015

Data publikacji: 25 października 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 70%

Wspólna treść

zbiorowy interes konsumenta, przeciętny konsument, praktyk, prezes urzędu, kara pieniężna
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • klauzule abuzywne, konsument, ochrona konkurencji i konsumentów, kara pieniężna
  • Ważne frazy
    • zbiorowy interes konsumenta, działanie zgodne z wolą, wola spółki, przeciętny konsument, presja psychiczna, dłużnik, pismo kierowane do konsumentów, praktyk, poczucie lęku, prezes urzędu, ustawa o swobodzie działalności, stan obawy, konsument informacji, kara pieniężna, działanie powodów, swoboda działalności gospodarcza, wezwanie, konieczność zapłacenia, działanie spółki, wysoki procent
Zobacz»
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Agnieszka Hydzik
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Apelacyjny w Warszawie
Osoba, która wytworzyła informację:  Sędzia SA– Ewa Stefańska,  SA– Małgorzata Borkowska
Data wytworzenia informacji: