Serwis Internetowy Portal Orzeczeń używa plików cookies. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, by pliki cookies były zapisywane na dysku należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Korzystając dalej z serwisu wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies , zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

VI GC 16/18 - wyrok z uzasadnieniem Sąd Rejonowy w Rybniku z 2018-05-10

Tytuł:
Sąd Rejonowy w Rybniku z 2018-05-10
Data orzeczenia:
10 maja 2018
Data publikacji:
8 lipca 2019
Data uprawomocnienia:
5 kwietnia 2019
Sygnatura:
VI GC 16/18
Sąd:
Sąd Rejonowy w Rybniku
Wydział:
VI Wydział Gospodarczy
Przewodniczący:
Barbara Golec
Protokolant:
st. sekr. sądowy Aleksandra Nikiel
Teza:
(…) pozwana nie wykazała, jaki rezultat, określony w chwili zawierania umowy, miała osiągnąć powódka prowadząc kampanię reklamową działalności pozwanej. W wyniku promocji z całą pewnością nie powstał żaden nowy byt ani w postaci materialnej, ani niematerialnej, który można byłoby oceniać pod kątem wad fizycznych czy prawnych. Kampania reklamowa, nawet rzetelnie przeprowadzona, szeroko rozpowszechniona i skierowana do adekwatnej grupy adresatów, może nie przynieść żadnych wymiernych korzyści przedsiębiorcy. Trudno zresztą byłoby określić, co właściwie ma stanowić oczekiwany efekt kampanii: zwiększenie sprzedaży produktu czy jedynie zapoznanie się przez nowych klientów z ofertą. Nawet jeśli istotnie taki jest cel zamawiającego, to nie oznacza to jeszcze, że prowadzący kampanię zobowiązuje się tego rodzaju rezultat osiągnąć. Zamierzony efekt kampanii reklamowej nie jest pewny, trudny do zweryfikowania, a także może być rozciągnięty w czasie. Stąd też zawartą przez strony umowę zakwalifikowano jako umowę starannego działania, nie zaś jako umowę rezultatu.
Istotność:
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Krystyna Ryszka
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Rejonowy w Rybniku
Osoba, która wytworzyła informację:  Barbara Golec
Data wytworzenia informacji: